Guerilla campagne om aandacht te generen voor het Stadstuinenfestival in Almere. Dat was de opdracht voor Cleanvertising. De campagne bestond uit twee verschillende media uitingen.
Guerrilla gardening met gras
Midden in het centrum van Almere een groene bank van echt gras. Met deze guerrilla campagne werd het centrum van Almere omgetoverd tot één grote stadstuin. Deze groene metamorfose was onderdeel van het Stadstuinenfestival, dat voor de eerste keer in Almere werd georganiseerd.
Bezoekers worden ondergedompeld in een wereld waarin theater, lifestyle en de beleving van groen samenkomen
Een gevarieerd en interactief programma met thema’s als eten, energie en klimaat biedt bezoekers de mogelijkheid nieuwe producten en initiatieven te ontdekken en te proeven.
Chalkvertising guerrilla campagne
Cleanvertising zorgde voor een duurzame guerrilla reclame campagne om dit nieuwe festival onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. De ‘groene bank’ van gras werd ondersteund door de Chalkvertising campagne welke in de voorgaande weken is gehouden door heel Almere. Van Almere poort tot Almere Haven, maar ook midden in het stadscentrum.
Het eerste deel van de guerrilla reclame-campagne voor het Stadstuinenfestival vond plaats in de buitenwijken van Almere. Hier werd de potentiële bezoekers op belangrijke punten in de wijk gewezen op het evenement. De bijgevoegde url voorziet de toekomstige bezoeker in alle antwoorden op zijn of haar vragen.
Ook Cleanvertising inzetten?