De campagne van de ‘BovenIJ rookvrij’ was al begonnen, maar vanaf 2020 werden extra media en middelen ingezet. Cleanvertising is gevraagd om extra awareness te creëren op en rond het terrein van het ziekenhuis BovenIJ in Amsterdam.
Extra aandacht genereren
In het Nationaal Preventie Akkoord van de overheid is vastgelegd dat in 2030 de gehele zorg rookvrij is. Om dit bij BovenIJ ziekenhuis onder de aandacht te brengen is een team voor marketing opgezet. Daarbij is gekozen om Chalkvertising© in te zetten. De boodschap laat zien dat het volledige terrein rookvrij is. Meer informatie is beschikbaar op bovenij.nl/rookvrij en is de tagline van de boodschap.
Verschillende doelgroepen
Op het terrein van het ziekenhuis in Amsterdam komen verschillende doelgroepen. Uiteraard patiënten, doktoren en verplegers. Maar ook schoonmakers, bezoekers en leveranciers. Voor de meeste doelgroepen is een aparte ingang beschikbaar. Dit maakt het eenvoudig om de boodschap bij elke doelgroep onder de aandacht te brengen.
Ook Cleanvertising inzetten?